BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 21, 2010

Nahas Terburuk 2010

27 termasuk 25 pelancong Thailand balik dari Cameron Highlands terbunuh


SIMPANG PULAI: Dahsyat dan mengerikan. Itulah gambaran keadaan nahas jalan raya terburuk dalam sejarah negara membabitkan sebuah bas persiaran dua tingkat yang mengorbankan 27 orang - 25 pelancong Thailand dan dua rakyat tempatan di Kilometer 15, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai berhampiran Kampung Juang di sini, semalam.

Berita penuh di sini.


Salam & Hye,

Pagi ni bace berita (okeh pg baru tahu brita ni sbb smlm xtgk berita pon...ade org men ps3 kat umah..huhu)
Innalillah...
teruknye...takut bace okeh....
ini nahas terburuk sepanjang 2010..(nahas jalanraya)

sape yg salah?

jalankah?
cerunkah?
pemandukah?
baskah?

hmmm...
teringat ade one time dulu mase naik bas dr alor star - KL...
siyesly xboleh nak tdow..dapat seat bahagian depan...
start je bas tu jalan, makkk aiii
giles la laju nye mcm roller coaster kot
bedebar2 agaknye sepanjang 5-6 jam tu kat atas bas adelah boleh terlelap dlm 10 mins je..
adeke berani sy nak tdo atas bus laju mcm tu..
siyes tak tipu..
depa bwk bus mcm nak berlumba.

sy rase mcm nak bg cadangan,
hadlaju bus max 80-90km/h je boleh tak
bukan stakat tu je,
max speed bus tu pon kalau bleh tune ke max 90 km/h je.
seat belt pon kne praktik la dlm bus.
siyes.

dah byk sgt xcident bus utk tahun ni yg ngeri2.

huuhhu..

Doa2 Allah selalu memberi kesihatan & keselamatan pade kite smua...
Amin...

0 comments: