BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 13, 2010

Minggu pertama puasa~

Salam semua,
how's ur day?
mine is hepi2 sbb mr hubby ade dicni..:p

so minggu pertama puasa bersama mr hubby...
puasa pertama sbg seorg wifey...
syukur alhamdulillah...

tentang juadah berbuka puasa...
u ol masak or beli?
pada sy, lbih puas ati bila dpt masak senirik...
but utk minggu pertama ni, sy xberkesempatan masak..
so beli la di bazar ramadhan...

pic: ihsan google

hari pertama untuk buka puasa, 
menu saya ialah rendang ayam & gulai ikan - sedap!
lokasi bazar: wangsa maju

hari kedua, menu ayam goreng rempah, tempe goreng kicap, asam pedas, 
& daging masak sambal hijau kot name die - komen...tak terkomen...sbb agak kciwa..
lokasi bazar: raja chulan

sy bukannya tak bersyukur dpt berbuka makan mcm2,
sedangkan ada yg mungkin berbuka minum air sje...sy bersyukur dgn rezeki sy harini..
cume agak kciwa sekiranya apa yg dibeli kurang rasa dan perisa..

kepada peniaga bazaar,
harga jualan biarlah berpatutan, jgn jual sbb org laen jual-so nak jual jugak,
jgn jual sbb mase ni la nak kaut untung-org ramai mmg kuat bernafsu mkn mmg akan beli mcm2,janganla jual min rm 2 or 3 hengget, singgit ko tanak jual..singgit pon duit okey..
n
jgn jual sbb nak duit smata2...

jualla seikhlas hati...dgn harga yang mampu milik...
masak la sedap2...skurang2nya sy tau kamu bukan pandai jual je, 
kompom pandai masak sbb tu jd penjual kat bazarr kan..
mmg bulan puasa tableh rase2, kang batal puase, tp kalau dah biase masak & sedap, mmg tak perlu rase kot.. dah tau nak letak gula garam asam banyak mana...
  (sy kalau masak mesti nak rase..lepas tu bg org rase..kot2 taksedap...sy tak terer masak..
so takleh jual2 lg...mungkin tahun depan terer kot aminnn...)

sekian terima kasih...

p/s: sahur jgn lupa yer kwn2!utk membekalkan tenaga...
so that nnt tadekla bg alasan tak larat, gastrik,or wutsoever:D

till d next entry...daaaa!~




0 comments: